Je třeba splnit hodně podmínek, aby kavárna uspěla. Zcela klíčové je však umístění. Jan Janák, spolumajitel sítě kaváren CrossCafe, říká, že podniky musejí být přímo na trasách, kudy lidé chodí. Pokud nejsou, lidé k nim nezahnou. „I padesát metrů může být daleko,“ říká Janák. V podcastu Na vlně podnikání mluví i o tom, proč si v jeho kavárnách lze koupit také polévky a teplá jídla. Nyní je CrossCafe v devíti městech, Janák však plánuje expanzi do řady dalších. Chce více rozhýbat i franšízový koncept. Právě hledá lepší model, jak k franšízantům přistupovat.

Obvyklá marže na kávě musí být hodně přes 50 procent. Jinak byste byznys neuživili.

A co se ještě dozvíte:

  • proč se jako provozovatel několika restaurací rozhodl před 17 lety zkusit štěstí v kavárenském byznyse
  • kam kavárenský byznys směřuje a zda v českých městech převládnou kavárenské sítě nad samostatně fungujícími podniky
  • jak se mění chování zákazníků a v čem jsou nyní náročnější
  • zda patří návštěva kavárny k věcem, které si lidé odepřou jako první, nebo naopak až jako poslední
  • a kde leží hranice, kolik jsou lidé za kafe ochotni platit
  • v čem CrossCafe ovlivňuje konkurence řetězců jako je Starbucks nebo Costa Coffee
  • zda se kavárny CrossCafe vrátí do Prahy, kde bylo před covidem šest kaváren, ale během covidu skončily
  • kolik peněz stojí otevřít novou kavárnu
  • a proč CrossCafe otevřelo svou vlastní pražírnu

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.

Související