Velkým problémem pojištění i přes postupující digitalizaci zůstává, že pro běžného zákazníka bývá často obtížně pochopitelné. „Těžko se to odbourává. Existuje rozpor mezi potřebou zákazníka chránit a mezi jednoduchostí a transparentností,“ říká Petr Zapletal, zakladatel a šéf startupu Tuito, který nabízí pojištění pro zákazníky e-shopů. Pojišťovny na odstraňování toho rozporu pracují. Svazuje je však dlouhodobý charakter jejich služby. „Dlouhověkost pojišťovacího byznysu s sebou nese setrvačnost, proto občas trvá, než se přeorientuje na nové trendy, které objeví na trhu, na změny nákupního chování a potřebu lidí chtít všechno hned,“ říká Zapletal.
Pojistit nejde věc, která je předvídatelná, která se stává pravidelně. Aby pojištění fungovalo, musí být na něco, co je náhodné.
A co se ještě dozvíte?
- co Zapletala i po řadě let strávených v pojišťovacím byznysu nepřestává překvapovat
- v čem mu při zakládání vlastního startupu pomohly zkušenosti z velkého byznysu, co se musel naučit
- kde se myšlenka na založení pojišťovacího startupu Tuito vzala
- zda lze pojistit úplně veškeré zboží a služby a co se nedá pojistit
- jaké zboží si lidé nejčastěji pojišťují a jaké procento zákazníků si ho bere
- z čeho se při výpočtu pojištění na spotřební elektroniku vychází a jak se daří odhalovat pojistné podvody
- proč je těžké pojišťovat klienty ze Spojených států
- k čemu chtějí využít investici milion eur od Nation 1 a Purple Ventures
Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.