Velkým problémem pojištění i přes postupující digitalizaci zůstává, že pro běžného zákazníka bývá často obtížně pochopitelné. „Těžko se to odbourává. Existuje rozpor mezi potřebou zákazníka chránit a mezi jednoduchostí a transparentností,“ říká Petr Zapletal, zakladatel a šéf startupu Tuito, který nabízí pojištění pro zákazníky e-shopů. Pojišťovny na odstraňování toho rozporu pracují. Svazuje je však dlouhodobý charakter jejich služby. „Dlouhověkost pojišťovacího byznysu s sebou nese setrvačnost, proto občas trvá, než se přeorientuje na nové trendy, které objeví na trhu, na změny nákupního chování a potřebu lidí chtít všechno hned,“ říká Zapletal.
Pojistit nejde věc, která je předvídatelná, která se stává pravidelně. Aby pojištění fungovalo, musí být na něco, co je náhodné.
A co se ještě dozvíte?
- co Zapletala i po řadě let strávených v pojišťovacím byznysu nepřestává překvapovat
- v čem mu při zakládání vlastního startupu pomohly zkušenosti z velkého byznysu, co se musel naučit
- kde se myšlenka na založení pojišťovacího startupu Tuito vzala
- zda lze pojistit úplně veškeré zboží a služby a co se nedá pojistit
- jaké zboží si lidé nejčastěji pojišťují a jaké procento zákazníků si ho bere
- z čeho se při výpočtu pojištění na spotřební elektroniku vychází a jak se daří odhalovat pojistné podvody
- proč je těžké pojišťovat klienty ze Spojených států
- k čemu chtějí využít investici milion eur od Nation 1 a Purple Ventures
Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.