Citrusové plody, hlavně pomeranče, vanilka, čokoláda a kokos. To jsou příchutě, které mezi lidmi frčí vždy. Čeští konzumenti ale rádi ochutnávají a zkoušejí nové příchutě. „Teď je trendy pistácie či slaný karamel. Lidé už nechtějí umělou chuť, která byla populární v 90. letech, jako třeba tutti frutti. Vyžadují jednodušší a přírodnější chutě. A chtějí, aby to bylo méně sladké,“ říká marketingový ředitel a člen představenstva rodinné společnosti AG Foods Jiří Jízdný jr. Firma se zaměřuje na vývoj, výrobu a distribuci rozpustných nápojových směsí a dodává nápojová řešení pro jídelny.
Vidíme, že 15 až 20 procent zákazníků teď ukončilo živnost, zejména klasické hospody nebo restaurace. Lidé naopak směřují k bistrům a kavárnám. A rostou i luxusní restaurace.
A co se ještě dozvíte?
- jaké to je naskočit jako reprezentant třetí generace do rodinné firmy
- zda mají v nabídce stále první nápoj na bázi syrovátky, s nímž v devadesátých letech vstoupili na trh, a jak se od té doby změnil
- jak se mění chutě českých zákazníků a jak probíhá vývoj nového nápoje
- čím mohou čeští potravináři čelit velkým nadnárodním gigantům typu Nestlé či Mondelēz
- kde vidí největší potenciál růstu a co plánují do budoucnosti
- jak se v posledních měsících proměňuje gastrobyznys
- zda je správně, aby stát podporoval restaurační byznys sponzoringem Michelinova průvodce
- jak mu pomohla studia na švýcarské hotelové škole a co se tam naučil
Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.