Ještě před pár lety Michal Kempa neznal rozdíl mezi závěsem a záclonou, přesto se s kamarádem Ondřejem Bočkem pustil do prodeje bytového textilu. Původně oba od dosažení plnoletosti provozovali webové studio Mionet zabývající se vývojem webových stránek a e-shopů, pak se ale rozhodli zcela změnit směr podnikání. „Lidé nám na začátku nevěřili, říkali, jak chceme prodávat ručníky a utěrky, vždyť tomu vůbec nerozumíme“, vzpomíná Kempa. Nakonec se ale jejich krok ukázal jako správný. Nyní e-shop Goldea.cz ročně generuje tržby v desítkách milionů korun a neustále roste. „I v této době, kdy e-commerce zažívá určitý pokles, tak my máme rekordní roky,“ říká Kempa, jehož Goldea působí kromě Česka také na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Polsku.
A co se ještě dozvíte?
- Jak velké jsou rozdíly ve vkusu zákazníků v jednotlivých zemích
- Jaké má Michal Kempa plány a vize do budoucnosti
- Jak má malá firma jako Goldea šanci uspět proti obřím nadnárodním gigantům
- Jak těžké je v Česku sehnat kvalitní švadleny
- Jak se na jejich podnikání podepsala válka na Ukrajině
Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Petr Kain, šéfredaktor týdeníku Ekonom.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.