Ještě před pár lety Michal Kempa neznal rozdíl mezi závěsem a záclonou, přesto se s kamarádem Ondřejem Bočkem pustil do prodeje bytového textilu. Původně oba od dosažení plnoletosti provozovali webové studio Mionet zabývající se vývojem webových stránek a e-shopů, pak se ale rozhodli zcela změnit směr podnikání. „Lidé nám na začátku nevěřili, říkali, jak chceme prodávat ručníky a utěrky, vždyť tomu vůbec nerozumíme“, vzpomíná Kempa. Nakonec se ale jejich krok ukázal jako správný. Nyní e-shop Goldea.cz ročně generuje tržby v desítkách milionů korun a neustále roste. „I v této době, kdy e-commerce zažívá určitý pokles, tak my máme rekordní roky,“ říká Kempa, jehož Goldea působí kromě Česka také na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Polsku.

A co se ještě dozvíte?

  • Jak velké jsou rozdíly ve vkusu zákazníků v jednotlivých zemích
  • Jaké má Michal Kempa plány a vize do budoucnosti
  • Jak má malá firma jako Goldea šanci uspět proti obřím nadnárodním gigantům
  • Jak těžké je v Česku sehnat kvalitní švadleny
  • Jak se na jejich podnikání podepsala válka na Ukrajině

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Petr Kain, šéfredaktor týdeníku Ekonom.

Související