E‑shopy díky pandemii zažívaly v předchozích dvou letech neskutečný boom. Letos se však jejich byznys trochu zasekl. Další růst, se kterým počítaly, nepřišel. Ale to neznamená, že zůstane zaseknutý navěky. „Pandemie byla trochu anomálie, ale jenom urychlila už jasně daný trend změny retailového chování nás všech. Obchody v budoucnu nezaniknou, ale budou využívané jako showroom. Samotné doručení bude dělané přes e-shopy, fulfillment. Nikdo z nás nechce mít nákupní tašku v ruce a jet s ní metrem nebo tramvají domů,“ říká Jan Rozlivka, zakladatel a spolumajitel společnosti Mailstep. Firma funguje jako skladník a balič pro e-shopy, zajišťuje jim kompletní logistiku.

A co se ještě dozvíte?

  • jak se letošní předvánoční nákupní sezona liší od těch předchozích a jak se to projevuje na objednávkách
  • zda a v čem se promění trh e-commerce, které značky mají šanci růst
  • jak fulfillment pro e-shopy, tedy byznys model Mailstepu, přesně funguje a co se chystá
  • kde se ve skladech uplatňuje technologie a do jaké míry převezmou práci ve skladech roboti
  • v čem firmě pomohl prodej většinového podílu skupině Emma Capital Jiřího Šmejce
  • s čím před třemi desítkami let Rozlivka do byznysu vstupoval a jak ho rozjížděl
  • a jak dvojnásobného mistra světa dnes naplňuje akrobatické létání

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.

Související