Vyhledávání na e-shopech je tak trochu alchymie. Pokud zákazník nenajde, co hledá, pokud se mu výsledky hledání nelíbí, půjde jinam. A to i v případě, udělá-li při hledání chybu sám. Třeba když napíše ipnone místo iPhone. Nebo když nedostane relevantní výsledky. „Pokud zákazník dostane na vyhledávací frázi nerelevantní výsledky, bude zmatený. Bude se divit, proč mu někdo nabízí pouzdra na iPhone, když hledá telefon iPhone 15,“ říká šéf a spoluzakladatel Luigi‘s Box Gejza Nagy. Tedy firmy, která se zaměřuje právě na vyhledávání na e-shopech. V podcastu mluví právě o tom, jak výsledky hledání vylepšit a přizpůsobit konkrétnímu zákazníkovi.

Pokud zákazník vyhledává na konkrétním e-shopu, má internetový obchod více údajů o zákazníkovi, dokáže mu lépe přizpůsobit nabídku. Nakupování může být pro koncového zákazníka přívětivější.

A co se ještě dozvíte:

  • jak funguje při vyhledávání na e-shopech doporučování produktů, jak se to liší od vyhledávání přímo na googlu či prostřednictvím chatbotů
  • co jsou hlavní cesty, kterými lidé hledají produkty na internetu
  • jak e-shopy přizpůsobují nabídku na základě chování zákazníků a jak funguje doporučování produktů pomocí umělé inteligence a strojového učení
  • čím se liší vyhledávání podle sektorů, v různých odvětvích
  • jak se vyhledávání na e-shopech vyvinulo od jednoduchého přes pokročilé s opravou překlepů až po dnešní hybridní modely
  • co Luigi‘s Box dál chystá, jak firma vyrostla ze slovenského start-upu do mezinárodního hráče s významnými klienty
  • jaký vliv mají globální marketplace jako Temu nebo Shein na evropské e-shopy, čím se mohou odlišit a úspěšně jim konkurovat

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.

Podcast je k dispozici také na Spotify.

Související