Rozvoz potravin je v Česku stále na začátku, na celkovém trhu potravin má podíl jen čtyři až pět procent. „Trh je stále relativně malý, ale roste,“ říká Michal Menšík z rozvážkové služby DoDo. A prostor pro další růst je otevřený, na trh vstupují noví hráči, včetně velkých prodejců potravin. „Bude to postupné. Měnit návyky koncových zákazníků v nakupování není jednoduché,“ říká Menšík. Pro srovnání: Ve Velké Británii jsou nyní někde na 20 procentech a odhadují, že to v příštích letech bude až třetina trhu.

Lidé si chtějí vyzvedávat zásilky v čase, kdy chtějí. Proto vznikly výdejní boxy. Balíkové služby ve svém byznysmodelu nebyly schopny garantovat konkrétní čas.

A co se ještě dozvíte:

  • jak Menšík hodnotí současnou situaci v e-commerce a co očekává do budoucna
  • co jsou největší výhrady zákazníků, kteří si nechávají dovézt potraviny
  • proč se DoDo zaměřuje hlavně na rozvoz potravin
  • zda a v čem představují výdejní boxy konkurenci pro kurýry
  • k čemu DoDo využilo investice 1,5 miliardy korun od Daniela Křetínského a Patrika Tkáče
  • proč Menšík do rozvážkového byznysu vstoupil a proč kupoval firmu od Karla Komárka
  • do jakých zemí DoDo míří a v čem se jednotlivé trhy od sebe liší

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.

Podcast je k dispozici také na Spotify.

Související