Cider, vyráběný alkoholovým kvašením jablečného moštu, je zajímavý nápoj. „Pivo je tu hodně zakořeněné a má silnou pozici. Je těžké proniknout na trh s něčím novým,“ říká Alexandros Samaras, šéf výrobce ciderů a kombuchy F.H. Prager. Místo na trhu pro tento nápoj však podle něj existuje, a to jako doplněk k dalším alkoholickým nápojům. Samaras s kolegy hledá průsečík mezi řemeslnou výrobou, která umožní pracovat s jablkem a kvašením tradičním způsobem, a průmyslovou produkcí, díky níž lze dlouhodobě udržet stejnou chuť. Poslechněte si, jak se to dělá. F.H. Prager také vidí rostoucí zájem spotřebitelů o kombuchu, a proto se na ní teď začali více soustředit.

Příležitost, aby se ze cideru stal mainstream, tu už před nějakými deseti lety byla. Ale nepodařilo se ten trend udržet. Teď může zažít druhou vlnu popularity - a to v souvislosti s klesající spotřebou piva u mladší generace.

A co se ještě dozvíte?

  • proč některé pivovary a značky se svým ciderem neuspěly a v čem to F.H. Prager dělá jinak
  • jak výroba cideru probíhá, jaké odrůdy jablek se k ní využívají a proč je F.H. Prager dováží z Anglie
  • proč loni koupili vlastní jablečný sad a jakou část budou využívat pro hořkosladké „ciderové“ odrůdy
  • v jakých místech se cidery nejvíc prodávají, zda v restauracích nebo v obchodech
  • jaké příchutě jsou nejoblíbenější a jak se daří nealkoholickým variantám ciderů
  • proč se F.H. Prager pustil také do výroby kombuchy, koho by s ní chtěli oslovit, co bylo největší bariérou a jak to překonali
  • v čem F.H. Prageru pomáhá, že je součástí nápojářské skupiny Kofola, a v čem se jeho cesta od mateřské společnosti odlišuje

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.

Související