Prorazit v oblasti módy není jednoduché. Trendy se rychle střídají, jejich tempo a podobu určují vesměs velké značky. Martin Kůs a Ondřej Hyrš ovšem před pár lety našli díru na trhu, dokázali prorazit a od nuly vybudovat módní značku Vuch. Příprava jedné kolekce zabere zhruba šest měsíců, brzy odstartují přípravu na předvánoční sezónu. „Je to dlouhá doba, ale nedovedu si moc představit, že bychom ji ještě dokázali zkrátit,“ říká Kůs. Každý z kroků podle něj zabere nějaký čas a nedá se moc obejít. V podcastu jsme probírali i ekonomickou stránku jeho podnikání a marže v oboru.

Naštěstí se nám nestalo, že bychom nějaký produkt nedokázali třeba během tří let prodat. Přes slevu se dá prodat všechno, ale pochopitelně je potřeba si udržet nějakou rentabilitu a celkově dbát na dlouhodobou prestiž značky.

A co se ještě dozvíte:

  • co přesně znamená název značky Vuch [:vuš:] a proč se dva kamarádi z paneláku v Chrudimi vrhli na módní byznys
  • s jakým módním doplňkem před devíti lety začínali, proč právě s ním a jak rychle první kolekci prodali
  • v jaké míře se v módě při přípravě nových kolekcí využívají data a analytika
  • zda se Vuch spíše drží trendů světových značek, nebo se od nich snaží odlišit
  • jak se za devět let existence značky proměnili zákazníci značky a jak na to Kůs s Hyršem reagují
  • zda se jejich výrobky a módní kousky dají označit jako punk
  • proč je pro Kůse nyní pochopení nejmladší generace v módě a zacílení na ni náročné
  • jak se v prostředí nikdy nekončících slevových akcí drží udržet sílu a exkluzivitu značky
  • a v jakém rozmezí se v módním byznyse pohybují marže

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.

Související