Jak Martin Košťál říká, od dětství ho nikdy ani nenapadlo, že by nepodnikal a byl jen zaměstnancem. „Vždycky mě bavilo něco vytvářet, mít něco svého,“ říká. Svůj sen si začal plnit okamžitě v 18 letech, když se sám vypravil do Číny, aby rozjel byznys s hračkami pro zvířecí mazlíčky. Psům a kočkám zůstal věrný i v dalším podnikání, kdy na jižní Moravě postavil továrnu na unikátní konzervy pro zvířata. Po dvou letech experimentů, z nichž si odnesl dodnes viditelné šrámy na těle, se mu nakonec podařilo vyvinout jedinečnou technologii umožňující vyrábět masové konzervy bez jakékoliv chemie. Jeho společnost Alemar Food Group v posledních letech roste o desítky procent ročně a rozjela proto čtyřfázový proces expanze výrobních kapacit. Na jeho konci by měla být společnost schopna vyrábět konzervy za tři čtvrtě miliardy korun ročně se ziskem až okolo 200 milionů.

A co se ještě dozvíte?

  • Jaký podíl tvoří vývoz a kam společnost vyváží?
  • Čím se konzervy Alemar Food Group liší od konkurence?
  • Jak těžké je napodobit metodu výroby konzerv, kterou dva roky vyvíjeli?
  • Jak byznys ovlivnila pandemie či válka na Ukrajině?
  • Proč Martin Košťál odmítá nabídky na prodej firmy?

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Petr Kain, šéfredaktor týdeníku Ekonom.

Související