Výrobce dveří Solodoor ze Sušice dříve sázel především na prodej skrze řetězce, hobbymarkety. Prostor pro expanzi v tomto sektoru ale už není tak velký, a tak šéf a spolumajitel firmy Martin Dozrál hledá i jiné cesty, jak dostat vyrobené dveře a zárubně k zákazníkům. A stále více sází na franšízy. „Máme zhruba už dvě desítky takových prodejen a chceme otevřít každý rok zhruba tři nové franšízy,“ říká Dozrál. Se zájmem o spolupráci se prý často hlásí lidé, kteří nemají s prodejem dveří žádné zkušenosti. Provozovali ale třeba dříve nějakou jinou franšízovou prodejnu. Podle Dozrála se na zájmu o franšízy ukazuje, že dveře jsou dlouhodobě udržitelný byznys.
V posledních letech nastala doba dubová. Z dekoru dveří ale nezmizely ani tradiční povrchy, jako je olše, wenge nebo ořech. Naopak úplně načas zmizela třešeň.
A co se ještě dozvíte?
- co mají dveře Solodoor společného se sirkami a proč v Sušici začali v 90. letech zrovna s výrobou dveří
- jak se firma změnila z dodavatele zaměřeného hlavně na řetězce a hobbymarkety na multikanálového dodavatele
- proč dávají v Solodooru přednost franšízám před podnikovými prodejnami a jak si franšízanty prověřují
- s jakými propady objednávek se trh potýká a zda se dveře od Solodooru používají spíše pro rekonstrukce nebo novou výstavbu
- jaké jsou hlavní současné inovace zárubní a dveří a zda jsou žádanější lesklé nebo matné povrchy
- jak se změnila výroba dveří díky robotům a kde vidí Dozrál největší prostor pro expanzi
Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.