Výrobce dveří Solodoor ze Sušice dříve sázel především na prodej skrze řetězce, hobbymarkety. Prostor pro expanzi v tomto sektoru ale už není tak velký, a tak šéf a spolumajitel firmy Martin Dozrál hledá i jiné cesty, jak dostat vyrobené dveře a zárubně k zákazníkům. A stále více sází na franšízy. „Máme zhruba už dvě desítky takových prodejen a chceme otevřít každý rok zhruba tři nové franšízy,“ říká Dozrál. Se zájmem o spolupráci se prý často hlásí lidé, kteří nemají s prodejem dveří žádné zkušenosti. Provozovali ale třeba dříve nějakou jinou franšízovou prodejnu. Podle Dozrála se na zájmu o franšízy ukazuje, že dveře jsou dlouhodobě udržitelný byznys.

V posledních letech nastala doba dubová. Z dekoru dveří ale nezmizely ani tradiční povrchy, jako je olše, wenge nebo ořech. Naopak úplně načas zmizela třešeň.

A co se ještě dozvíte?

  • co mají dveře Solodoor společného se sirkami a proč v Sušici začali v 90. letech zrovna s výrobou dveří
  • jak se firma změnila z dodavatele zaměřeného hlavně na řetězce a hobbymarkety na multikanálového dodavatele
  • proč dávají v Solodooru přednost franšízám před podnikovými prodejnami a jak si franšízanty prověřují
  • s jakými propady objednávek se trh potýká a zda se dveře od Solodooru používají spíše pro rekonstrukce nebo novou výstavbu
  • jaké jsou hlavní současné inovace zárubní a dveří a zda jsou žádanější lesklé nebo matné povrchy
  • jak se změnila výroba dveří díky robotům a kde vidí Dozrál největší prostor pro expanzi

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.

Související