Vysoká inflace zvyšuje poptávku po brigádách. Online zprostředkovatel brigád Tymbe zaznamenal zkraje roku nárůst počtu zájemců o více než polovinu ve srovnání s loňskem. „Zpracovali jsme si průzkum a zjistili jsme, že lidé postrádají jednotky tisíc, nejčastěji tři až osm tisíc korun měsíčně. Chodí si pro ně na brigády, aby podpořili svůj domácí rozpočet,“ říká spoluzakladatel Tymbe Michal Harásek. Firmu založil před šesti lety. S kolegou si tehdy všimli, že zprostředkování brigád je zoufale zastaralé a že digitalizace do tohoto oboru vstupuje zoufale pomalu. A rozhodli se to změnit.

„Průměrný brigádník udělá dvě až tři směny za týden a vydrží zhruba čtyři měsíce. Lidé, kteří si hledají přivýdělek, většinově chodí tak, aby se to vešlo do jejich schématu krátkého a dlouhého týdne.“
Michal Harásek, spoluzakladatel Tymbe

A co se ještě dozvíte?

  • Jací lidé nejvíce brigády hledají a kdo byl u Tymbe nejstarší brigádník,
  • kolik si nyní brigádník vydělá a jak moc se liší nabízené výdělky napříč obory,
  • jaké brigády zaměstnavatelé nejvíce nabízejí,
  • čím Tymbe motivuje brigádníky, aby kývli i na méně populární brigády,
  • v čem se liší najímání brigádníků od náboru lidí do trvalého pracovního poměru,
  • jak Tymbe umí firmám usnadnit nábor a jak rychle dokáže brigádníky sehnat,
  • čím vylepšilo Tymbe docházku brigádníků do firem
  • a jak Tymbe využívá při hledání brigádníků umělou inteligenci a gamifikaci.

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.

Související