Technologický talent Česku nechybí, ale občas se tu nedostává hlad po úspěchu. Komunita kolem Czech Founders usiluje o to, aby počet startupových foundrů stoupl během desetiletí z tisíce na deset tisíc. Spoluzakladatel a řídící partner Czech Founders VC Václav Pavlečka říká, že jednou z hlavních motivací k tomu něco změnit a udělat něco velkého může být i vnitřní naštvání a touha něco změnit. Podle něj je také důležité vytvořit mnohem silnější efekt „sněhové koule“, tedy podpořit kulturu zpětného investování zkušených foundrů a sdílení know-how, podobně jako je to běžné v Silicon Valley.
Bylo by fajn, kdyby všichni pochopili, že start-upy nejsou divná věc, ale že je to budoucí motor ekonomiky. Je to taková „firma na steroidech“.
A co se ještě dozvíte:
- zda mají studenti dostatečné zázemí a motivaci k vlastnímu podnikání
- jak formovat úspěšný zakladatelský tým a zda musí zakladatelé start-upů nutně pocházet z technologických škol
- čím nastartovat efekt „sněhové koule“ v českém startupovém ekosystému a jak propojit úspěšné zakladatele s mladými startupisty
- proč evropské start-upy zaostávají a jaké jsou hlavní překážky růstu a expanze
- zda si čeští foundeři umějí říci o investici a zda je v Česku dostatek kapitálu
- čím mohou foundrům pomoci startupové akcelerátory, jako je například program Sherpa od Czech Founders VC
- jak se mění mentalita českých podnikatelů a jaké jsou ambice pro následující dekádu
Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.
Podcast je k dispozici také na Spotify.