Pandemie změnila způsob, jak lidé plánují své cesty a jak vyhledávají dopravní spojení. „Před pandemií se objednávalo mnohem více dopředu. Čtyři až pět měsíců předem. Během pandemie i bezprostředně po ní to však bylo jen pár dní dopředu,“ říká Tomáš Vocetka, technologický ředitel srovnávače dopravních spojení Omio. Teď už se podle něj dlouhodobější plánování vrací, ovšem zdaleka ne na úroveň před covidem. Vocetka nyní pozoruje také odklon od letecké dopravy směrem k pozemní. „Letenky proti době před covidem zdražily. Pro vlaky a autobusy napříč Evropou to však neplatí. Lidé také více chtějí udržitelnější způsoby dopravy,“ říká Vocetka.

Lidé více přemýšlejí, jestli mají letět, nebo jestli nebude výhodnější či šikovnější využít vlakové spojení. Letenky po covidu podstatně zdražily, jízdenky nikoliv.

A co se ještě dozvíte?

  • v čem se odlišuje prodej letenek od prodeje lístků pro vlaky a autobusy
  • jak dlouho trvá domluva s pozemními dopravci po Evropě i v Severní Americe
  • kdo Omio před deseti lety založil, co ho k tomu přimělo
  • proč Omio sídlí v Berlíně, ale má velkou část vývojářů v Praze
  • na koho Omio cílí, koho chce svou nabídkou oslovit
  • jak se liší práce pro velkou korporaci od práce ve start-upu
  • kam se Vocetka s pomocí Omio naposledy vypravil a kam se chystá příště
  • jak může umělá inteligence pomoci v cestovním ruchu

Tento díl podcastu Na vlně podnikání moderuje Martin Petříček, zástupce šéfredaktora týdeníku Ekonom.

Související